26. Januar 2020 01:55:33
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29051034
5880 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
gravid og nervøs hjæææælp piger:h
chiqitta
Fandt ud af den 2 januar at jeg er gravid ved hjælp af trisekven, pergotime, gonal f og en masse hjemmerul hihi wee
Og nu skal jeg til scanning hver 14 dag, har været til en scanning hvor jeg ikke var langt henne så man kunne ikke se noget.. og nu skal jeg til scanning mandag..
Er såååååå nervøs håber vi kan se noget.. har mistet før såå går og er nervøs konstant.. ihh det er så irri..
Vil prøve at høre gynækologen om man ikke kan komme hver uge, da jeg er ved at dø indeni af den ventetid hver gang.. ihh
Nogle der har det som mig, eller har haft det som mig..

Kan jo slet ikke nyde min graviditet fordi man hele tiden tænker.. mon den stadig er der Fingerscrossed

2012mn
Hvordan gik scanningen i mandags???

chiqitta
Hey

Det gik rigtig godt.. og det gør det stadig, har fået lov til at komme til scanning hver uge.. Thumbsup da jeg er et nervevrag så nervøs jeg er.. var til scanning i mandags og alt ser godt ud indtil videre 7-9-13 Hug

mini85
tillykke med det... Wink det bliver spændende for dig... så det med at passe på den lille... Smile

men endnu engang tillykke..

chiqitta
Hvor du sød takSmile

Ja for søren passer så meget på den lille spire.... går og er nervøs hver dag, så passer på alt..
Huh
Og puha noget helt andet.. det med kosten, den er svær at holde.. spiser for det meste efter den, men synder alligevel hver dag.. lever af a38 og skyr.. og når jeg synder sker det med brød hmm og bliver så ekstra nervøs om jeg mister pågrund af at jeg ikke kan holde kosten.. det er bare så sværtCry
Sån er det bare når man har mistet før.. ja..
Men selvfølgelig bliver den hvor den er 7-9-13 YesFingerscrossed

MRS79
Sjovt som vi er forskellige Smile

Først og fremmest 100000000000000000 gange tillykke!!

Jeg har nogenlunde samme historie som dig, er gravid og har mistet før.

Men jeg vil IKKE til scanning hver uge. Sidste gang fik jeg taget blodprøver mindst to gange om ugen, og blev scannet hver uge, og de blev ved med at sige"Vi tror den er der", "vi kan ikke se noget", prøverne ser fine ud", "den er der nok ikke - kom igen om en uge", og det orker jeg bare ikke at skulle igennem igen!!

Jeg skal til scanning første gang på onsdag (glæder mig helt utroligt meget, samtidig med at jeg er vildt nervøs), og håber at de kan se om alt er som det skal være. Hvis de er usikre, vil jeg bede om at få en scanning, tre uger efter. Dér kan de sige noget med sikkerhed!! Smile

Jeg er holdt op med metformin, og kan ikke spise sødt... Det er ikke rart i min mund. Og jeg spiser stort set som jeg har lyst - men det er jo også nemt nok, når nu smagsløgene siger nej-tak til sødt Wink

Jeg håber at du kan holde dig glad og positiv, gennem hele graviditeten Smile Jeg prøver, og jeg synes at det går meget godt...

Al mulig held og lykke med fremtiden!!

nordkvist82
kender godt det med at gå og være nevøs for om alt nu er som det skal være og om den lille nu bliver der.

min mand og jeg havde prøvet i 9 år på a blive gravid.... 9 år hvor vi prøvede selv, fandt ud af at jeg har PCO, undersøge ting, vægtab og til sidst behandling.... blev insemineret 4 gange og hver gang sage min gyno at vi skulle gå vidre til reagensglas for han mente ikke det ville lykkes desværre.

vi nåede til jul 2012 og min gyno havde jo ferie den dag jeg skulle havde ægløsning og enlig skulle insemineres... vi lavet en aftale om at jeg bare skulle spise mine hormonpiller og så skulle vi selv prøve der hjemme.... jeg kunne så ringe til min gyno senere på mdr og fortælle at jeg havde fået en positiv test.

jeg havde en super nem og dejlig graviditet, tog kun 7 kg på, ingen vand i kroppen, mærkede dejligt liv osv osv alt så fint ud og var fint....MEN inderste inder var jeg det største navervag man kunne tænke sig.... jeg elskede den lille spir så meget fra første dag og var så bange for at miste den... især kosten gik jeg meget op i, var så bange for at spise noget forkert og var overbevist om at hvis jeg spiste noget jeg ikke måtte så gik det galt...det var så skønt at være gravid men samtidig også de længste 9 mdr i mit liv da jeg var bange for at miste.

idag sidder jeg med den skønneset lille pige som bliver 9 mdr lige om lidt.
Aug 2004: P-pille stop pga. graviditsønske.
Juli 2007: konstateret PCOS.
Juli 2007: opstarte med Metformin.
Aug 2010: PCO venlig kost i 3 mdr
Jan 2012: PCO kost igen holder det stadig
16/5-2012: opstart med pergotime
1/6-2012: 1. IUI-H = Negativ
19/6-2012: opstart med pergotime.
29/6-2012: 2. IUI-H = Negativ.
15/8-2012: opstart på pergotime.
24/8-2012: 3. IUI-H = negativ.
22/12-2012: opstart på pergotime for derefter at prøve selv pga ferie.
16/1-2013: svag positiv test.
17/1-2013: positiv digital test.
6/10-2013: fødte den smukkeste lille pige

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
Kan jeg være gravid? Prøver at blive gravid 8 25-06-2014 21:49
Log ind