20. November 2019 21:43:21
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28824515
5915 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Graviditet og sødestoffer???
mini85
Hvis man er gravid, må man så godt spise sødestoffer som Stevia, Perfekt Fit osv???
er meget i tvivl.

MMM
Personligt vil jeg ikke spise det om jeg er gravid eller ej det er ikke godt for nogetSmile

mini85
Hva spiser du så af søde ting??? Smile

Anjamor
Jeg tror man skal følge hvad ens egen overbevisning fortæller en Smile

Jeg spiste sødestoffer gennem min graviditet (light sodavand) og har ingen samvittighedskvaler haft over det. Og lige nøjagtig samvittighedskvaler er nok den mest veldokumenteret bivirkning i forhold til sødestoffer. Jeg har aldrig hørt om børn der er blevet skadet af sødestoffer. Ikke dermed sagt at det ikke har en eller anden påvirkning. Men af alle de forhold der er at "vælge" imellem i graviditeten, var det ikke en af dem på min liste.

Så min svar er nok bare, at hvis du har det rigtig skidt med det og har en holdning til dem om at det ikke er godt for dig og baby, så lad vær Smile
Men der er ingen beviser som jeg har kunne læse mig til, der skulle give god grund til at lade vær. Så det handler mest om overbevisning i mine øjne. Smile

Hyben
Når/hvis jeg (forhåbentlig) bliver gravid, vil jeg nok forsøge at skære lidt ned på de kunstige, men stevia er jo et naturligt sødemiddel, og det ser jeg ikke noget problem i at indtage. Men bruger nu ikke så meget sødemiddel i forvejen. Men tror det er et spørgsmål om hvor "hysterisk" man er. Der skal altså RIGTIG meget af de kunstige sødemidler til før de er skadelige... Og det er vel de færreste, der dagligt drikker hvad der svarer til 1-2 badekar fyldt med cola light :-)

camilla_frederiksen
Lige to ting...stødte på en amerikansk artikel for et par uger siden om at Stevia altså også har bivirkninger...

Mht kunstige sødestoffer og at der bliver dannet methanol i kroppen når det nedbrydes så bliver der dannet lige så meget methanol når man drikker et glas appelsinjuice som når man drikker 1 liter cola light

majbritt engell netslank
Hej mini85
Du kan godt bruge de produkter du henviser til.
De mængder du skal op på (ADIværdier) for at sødestofferne ikke er forsvarlige kommer du aldrig i nærheden af (-: For så skal der virkelig spises igennem.
Så ja brug du dem bare og pas på dit blodsukker, dit appetit regulering og vægtudvikling. Stort tillykke!
Bedste Hilsner
Majbritt Engell
Netslank.dk
www.netslank.dk

mini85
ok.. drikker nu ikke sodavand... men kan godt li og bage kage engang i mellem. det er ikke noget vi bruger hver uge.. men syns det var rart og være sikker at der ikke sker noget... Smile

takker majbritt engell netslank.. men der bliver ingen baby denne gang..

så vi satser på næste gang.. Wink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet Prøver at blive gravid 2 19-07-2014 21:16
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Log ind
Brugernavn

Kodeord