23. Juli 2014 01:36:31
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Cremet koldskålshake...
Dag-og-nat-muffins
Et liv med pcos..
Svinekotelet med avo...
Bagte tomater med pa...
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 15813990
5402 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Stigsby diæt??
Nams78
Vi kæmper på 7. måned nu for vores ønskebaby. Vi spiser så fornuftigt som vi/jeg kan, men jeg er alligevel en lille smule nysgerrig efter hvad ham Bjarne siger til jer i skal spise. Går selv ved Svend.
Er der nogle der kan/vil delagtiggøre mig i hvad hans spisevaner går ud på, eller er det hemmeligt hvis man ikke selv går hos ham? Smile
Tænker bare om jeg måske gør noget forkert, og hvis ja, kan se i hans diæt hvad?
Kh. Nams

Hanne
Hej Nams

Hvis du køber bogen "spis fedt, bliv slank" af Niels Ehler (den er ikke særlig dyr), så har du ret godt fat i grundprincipperne. Bad i bogen finder du en GI oversigt - der er to typer af GI målinger, og du skal altid tage efter det højeste af de to tal.
Alt med en GI på under 60, skal størstedelen af din kost bestå af. Det mellem 60-80 må du spise en lille smule af engang imellem og det med en værdi over 80 er no go...
Det er i meget store træk.

Men har du overvejet en konsultation hos Bjarne, for at få kostprincipperne grundig forklaret??? Det kan du vel godt selvom du går hos Svend.

Knus HanneHug

Mary
Jeg har været på Stigsby diæt i 2 år nu, og jeg synes jeg har opnået rigtig gode resultater - Min hud er blevet pæn, hårvækst er aftaget og humøret er blevet bedre!

Det væsentligste ved diæten er vel egentlig, at man undgår hvidt brød, pasta, ris, sukker mv. Og samtidig får mere protein og mere fedtstof af den gode slags. Også bananer går jeg uden om. Tilgængæld må man gerne spise flødeskum, og mørk chokolade (Kakao indhold over 70%) Rødvin er heller ikke bandlyst.

Meget svært at undgå brød, men jeg har opdaget, at jeg bliver tudevorn og trist i et par dage, når jeg har spist hvidt brød eller for meget sukker, og det vejer altså op for "tabet" ved ikke at spise brød...

Er i gang med at læse "menneskeføde" af Tor Nørretranders - Han er også inde på at stivelse er noget skidt.

Som sagt - Lidt vanskelig diæt, og også dyr - MEN den er det hele værd!!

Knus fra Mary

Hanne
Nej, hvor vildt, at du ligefrem bliver trist, hvis du spiser hvidt brød eller sukker... Men det siger jo en del om, hvor skidt det er for kroppen, når man har PCO (ja spørgsmålet er selvfølgelig om det er særlig godt for nogen...)

HanneHug

hyc
Stigsby anbefaler kun et stykke frugt om dagen og resten grøntsager - ialt 600 gr. Det er pga. blodsukker påvirkningen.
Af tørret frugt er abrikoser og tranebær i den gode ende, hvor rosiner, dadler og figner er i den forbudte ende.

hyc
Du kan forresten læse om den her http://pb.webdesi...ainmenu=25 under punkt 9

Mary
Hanne skrev:
Nej, hvor vildt, at du ligefrem bliver trist, hvis du spiser hvidt brød eller sukker... Men det siger jo en del om, hvor skidt det er for kroppen, når man har PCO (ja spørgsmålet er selvfølgelig om det er særlig godt for nogen...)

HanneHug

Ja, ikk? Men har fanget mig selv i flere gange at have meget let til tårer (Er ellers en benhård dame normalt) hvis jeg har spist hvidt brød eller meget sukkerholdige varer - Synes jeg til nød kan slippe afsted med fløde-is med masser af flødeskum ind imellem, men der er osse masser af fedt i til at holde det glykæmiske index nede.... Grin

Sommerfugl
Jeg har også gået hos Bjarne Stigsby og den diætist han anbefaler. Jeg har skrevet om hele min diæt på Forum/Kost og motion/Morgenmad d. 4/10-07

Med denne kostplan, skift fra 8 km powerwalk til 8 km løb 2 gange om ugen og et skub fra Metformin, lykkedes det mig at tabe mig så meget at jeg på 3 mdr. blev min PCO kvit og blev gravid med det samme på fryseforsøg (termin 10. oktober med en lille pige).....det er en "stram" diæt, men det var mest i starten indtil jeg kendte den og alle mine valgmuligheder.

Hilsen Annette (Sommerfugl)

Prinsesse
Er den diæt baseret på GI-metoden?
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

Sommerfugl
Ja, den er baseret på Niels Ehlers liste over GI.....

Hjulmann
Hej, hvilken diatist har du været ved? ville gerne gi de 900kr for en kostplan, for er en klovn til det med mad, er ikke særlig overvægtig, men trøste spiser for meget af det usunde fordi jeg sys det er synd for migAngry. så vil meget gerne have hjælp til en kostplan så det er skemalagt og overskueligt
konstateret PCO i 2000. 6 IUI bag mig ingen lykkedes. 1 IVF på OUH også mislykkes, holder pause nu til aug/sep. BMI i toppen af normal:-) regelmæssig mens med 30-40dage imellem. får metformin. Hader at have den sygdom, ville ønske at være "normal"

hult
Sommerfugl skrev:
Jeg har også gået hos Bjarne Stigsby og den diætist han anbefaler.
Hilsen Annette (Sommerfugl)

Måske jeg trænger til at få pudset brillerne, men er navnet på den diætist Stigsby anbefaler kommet frem?
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Mary
Den ene hedder Hanne Juul - Hun bor i Tåstrup:

http://www.dedans...page_id=10
Redigeret af hult d. 17-07-2008 18:40
Normalvægtig PCO'er på diæt

hult
Tak for linket Mary Smile
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
sukkerfri diæt Prøver at blive gravid 19 01-10-2012 19:28
Palio diæt / jernalderkost - Helbredelse? Kost og motion 4 12-07-2012 20:01
Forløb hos Bjarne Stigsby - hvem er det lykkes for? Prøver at blive gravid 4 01-04-2012 23:48
Bjarne Stigsby anbefalinger metformin i graviditeten Metformin eller anden medicin 4 10-02-2012 13:59
Bjarne stigsby- jeg er så nersvøs- Læge - Gynækolog 4 27-05-2011 20:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,080