21. November 2017 18:03:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24472258
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Gynækolog "forudsiger" kommende mens
DVB
Hej!

Jeg håber der er en der kan komme med er kyndigt svar.
D. 13/2-14 var jeg ved Bjarne Stigsby i Tåstrup.
Han sagde jeg havde pcos. Mit insulin niveau var så højt at han sagde jeg brude være en mand på 40 år og veje 120 kg.!! Jeg er 26, er 1.65 høj og vejer 52 kg.
Jeg stoppede med p-pillerne i marts 2013 fordi jeg har migræne med aura og må
Derfor ikke få p-piller mere. Efter p-pille stop var min menstruation meget regelmæssig lige end til 30 september 13. Det er sidste gang jeg havde min mens og derfor havnede jeg så hos Bjarne med den besked. Da han scanner mig kan han se de der ægblære på højre side. Men i venstre side var der et æg ved at modnes. Han kunne så nogenlunde regne ud at jeg ville få min mens 21 dage efter. Jeg har den sidste uge haft mens smerter. Så meget at jeg er vågnet af det om natten. Men der er ikke skyggen af en blødning. Mit spørgsmål er så om det æg godt bare kan gå i sig selv eller sætte sig som en blære ligesom i højre side? Jeg spiser kiss kost og har gjort det fast siden jeg var hos Bjarne i februar. For Bjarne sagde nemlig til
Mig at jeg faktisk kunne spise det væk. Og det lød heller ikke som om han mente at det var umuligt at blive gravid. Jeg har ikke fået besked på at komme tilbage til tjek eller noget og det synes jeg egentlig er lidt mærkeligt.. Skal jeg bare forsætte og håbe at min krop gider finde sin rytme igen?

Hilsen
DVB

MRS79
Hej DVB

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til gynækologen igen, og bede om en ny konsultation. Med alle de spørgsmål du har Smile Og måske bede om en opfølgning på om kosten er "nok", eller om du muligvis ville have glæde af metformin.

Jeg ved ikke nok om det, til at kunne udtale mig om hvordan og hvor ledes et æg modner, eller ikke modner Smile

Jeg ved dog at hvis jeg ikke har haft mens længe (omkring tre måneder), så bliver jeg PMS - både mentalt og fysisk - og det kan vare i en to til tre uger, uden at der kommer blod. Det er virkelig ikke rart. Nogen gange går det i sig selv igen, men de sidste gange har jeg fået provera, for at fremprovokerer en menstration.

Så ring til ham igen, og hør om du ikke kan få en konsultation mere, da du har en hel masse spørgsmål Smile

Hilsen MRS

DVB
Hej MRS

Tak for svar!
Det lyder som en god plan. Men det er bare lidt mærkeligt at der ikke er noget opfølgning eller noget. Hvad er metformin for noget ?

Hilsen
DVB

MRS79
Hej DVB

Metformin er medicin der hjælper til bedre optag af insulin. Det bliver typisk brugt til mennesker med type to diabetes, men har vist sig effektivt til dem der har insulinresistens som en del af PCO-symptomerne Smile

Der er et forum herinde, hvor der står en masse om metformin, og her er et link til "min medicin", hvor du kan læse om det Smile

http://min.medici...rater/2900

MVH MRS

Hovgaard
Jeg blev heller ikke kaldt til en opfølgning.. Men gik også bare derfra med beskeden om at følge KISS-kosten - og derefter ville jeg efter 3-6 mdr se et resultat. Så tænker det er "normal proces" med mindre man prøver at blive gravid.
Men synes også du skal få en ny tid, hvis du har en masse spørgsmål :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gynækolog i Næstved. Læge - Gynækolog 2 28-06-2014 23:39
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke