20. November 2019 21:44:58
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28824583
5915 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Graviditet
KonenSara
Hej PCO Forum!

Beklager hvis jeg skriver om noget der allerede findes i en anden tråd, jeg er lige ved at lære hjemmesiden at kende Smile

Jeg har såå mange spørgsmål, men jeg forsøger at forkorte dem lidt.
Jeg fik hjemmesiden her anbefalet af en kollega, som fandt den frem til mig, fordi jeg selv ikke rigtig havde energi eller mod til at lede efter noget.
Jeg har allerede som teenager fået besked på, at jeg har PCO og skulle allerede dengang på p.pille fordi lægerne mente det ville hjælpe mig, så mine symptomer forsvandt. Jeg har dog aldrig rigtig forstået om de kan forsvinde? I disse tider er jeg nået der til hvor jeg gerne vil have børn, jeg blir gift på fredag og vi ønsker begge babyer, problemet har så været mig, jeg har hele tiden tænkt på de læger fra mine teenage år, og været i tvivl om hvorvidt jeg har PCO eller ej? Så jeg fik min gynækolog til at tage en blodprøve og undersøge det. Svaret kom til mig i går, ja det har jeg.

Hun siger jeg skal på medicinsk behandling med Metformin fordi hun ved jeg ønsker at blive gravid, jeg sagde jeg ville vente en måneds tid med at tage medicinen, fordi jeg som menneske er meget imod medicin, jeg blev så glad for et par måneder siden da jeg endelig kunne stoppe med p pillerne fordi vi netop talte om børn.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre, og hvad der er bedst? Det der med at jeg skal tabe mig (yderligere) er kun fordi det er godt at gøre, men for graviditetens skyld skal jeg på Metformin, (og det hjælper kun måske) som så er medicinen der bruges ved diabetes, og det siges at man kan udvikle diabetes hvis man tager medicinen uden at have det.

Vi har ikke sådan rigtig forsøgt at blive gravide endnu, indtil videre har vi brugt beskyttelse, fordi vores idé har været at starte lige efter vores bryllup, men så kan jeg godt se, at det vil tage utrolig lang tid - måske?

..., mit spørgsmål er nok bare, er der nogen der har tanker/erfaringer om/med Metformin, om vi skal vente til vi har forsøgt lidt selv eller om jeg egentlig bare skal kaste mig ud i det, fordi jeg gerne vil have det skal gå lidt stærkt?
What to do?!

Sad

Venlig hilsen
Sara
Rose

loba
Jeg har taget metformin i forbindelse med fertilitetsbehandling. Det havde dog ikke den ønskede effekt, men jeg tabte mig af det selvom jeg er normalvægtig. Fortsatte med det til jeg var 12 uger henne.
Jeg fik fuld dosis. Havde ingen bivirkninger som mange ellers har.
Hvis jeg var dig ville jeg starte op og så se, hvad tiden bringer.
Held og lykke med projekt baby.
Hilsen Lone
Bekræftet PCO den 23. april 2010.
Positiv BP 27. september 2010.
Mor til Svend 4. Juni 2011 og Karl 28. oktober 2013.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet og sødestoffer??? PCO Brevkasse 8 29-01-2014 20:38
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Metformin efter graviditet ?? Metformin eller anden medicin 2 30-08-2013 22:30
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?