21. Januar 2021 21:28:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30987195
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
TARVELIGT!!!!!!!!!!!!!!!!
Nams78
Ihh, så fik man mens for 4. gang efter IUIH. Angry
Og nu står reagensglas og banker på døren.
ER SÅ KED AF DET OG SUR NU. HAVDE VIRKELIG HÅBET JEG KUNNE UNDGÅ DET!
Øv, øv, øv, øv, øv.
Hvor er det TARVELIGT at jeg er skyld i vi ikke kan få børn. Føler mig så dum, og så meget lidt KVINDE!!!!
Undskyld, skulle bare lige brokke mig - et sted hvor der faktisk er nogle der kan forstå mig..........

Knus fra mig Rose

Mary
Såså, man er stadig kvinde selv om man ikke kan få børn... Smile Og det er altså ikke din skyld at det ikke bare sker af sig selv.

Hvis det stadig kan lykkes med reagensglas, så er der stadig en chance for at blive mor.

Du er heldig du har en mand der vil være med, og en alder hvor du kan være lidt ødsel med tiden.

Det skal nok gå.

Stort knus!

Nams78
Uhh, jeg var bare så gal da jeg skrev det. Er kølet lidt ned.
Jeg ved godt jeg er heldig med min mand - han er guld værd. Han støtter mig 100 %, og kan se optimistisk på det hele, når nu jeg ikke kan. Og det har jeg lidt svært ved lige nu....
Er der nogle af jer andre der er blevet gravid med IVF?
Vi har lige besluttet, at de nye vinduer må vente, og så bruger vi pengene på baby i privat regi istedet. Det letter mig så meget, for har kun hørt det værste om Roskilde. Og er bare så glad for jeg slipper for det - i hvert fald i første omgang.
Jeg skal nok prøve at holde humøret oppe - gad bare godt jeg var en af dem der "hov" lige pludselig var gravid Smile

KNUS

Sommerfugl
Hej!

Åh, hvor jeg kan mærke den måde du reagerer, sådan havde jeg det også selv....for hvert skridt vi måtte gå videre i systemet følte jeg at det blev mere og mere unaturligt og at jeg følte mig ikke særlig kvindelig med alt den hjælp vi skulle have. Vi havde 6 insimationsforsøg, hvor jeg blev gravid i 2. forsøg, men desværre mistede i uge 8. Derfor fik vi lov til at prøve igen og igen og igen, men uden held. Så måtte vi igang med IVF....troede vi, men lige da jeg havde fået taget æg ud og lå helt færdig på briksen, sagde de at eneste chance for resultat var ICSI...det var så hårdt for mig at acceptere det, for det var jo endnu mere unaturligt, men sagde jo bare ja for at have en lille chance = 2 æg lagt op, men ingen satte sig fast.

Så gik vi igang med akupunktur og en meget stram kostplan for os begge to: ingen kaffe, ingen mælkeprodukter, ingen sukker overhovedet, masser af brune ris og meget meget mere....hvis vi havde fået af vide at vi skulle hoppe på tungen, så havde vi såmænd også gjort det. Næste forsøg var 4 mdr. efter det første og jeg VILLE bare prøve IVF ligemeget hvad de sagde....resultat: ikke engang et eneste æg befrugtet.......så så jeg i øjnene at hvis vi skulle give det en chance, så måtte det blive ICSI.

Lægerne prøvede at give mig en anden type hormoner og pyha det resulterede i at jeg fik taget 23 æg ud og 10 var flotte, 2 blev sat op og begge satte sig fast...FANTASTISK...jeg fik dog en voldsom overstimulering og var indlagt i flere uger med meget stærke smerter og kunne ikke bevæge mig. Den ene tvilling gik til i uge 11 MEN nu kommer det, som gør hele denne historie det hele værd, selvom det var en meget hård proces. I februar 2006 fødte jeg den skønneste lille dreng.....vi blev den familie vi altid har drømt om. Han var lidt lille ved fødslen, han havde kolik de første 3 mdr og i det hele taget var det en svær start (måske pga. alt det vi havde været igennem for at sidde med denne lille gave i armene)....men som sagt er det det hele værd.

Han er en stor dreng nu på snart 2 1/2 og skal være storebror til oktober, vi skal have en lillesøster. Hun blev til på en lidt nemmere måde. Vi havde de 8 gode æg på frys og de blev alle tøet op i januar. 2 var flotte og jeg fik sat begge op og 1 satte sig fast. Så det er 2 fighterbørn, som bare har villet vokse sig store og stærke. Når jeg ser på min søn, kan man jo ikke se at han er blevet til på en anden måde end "økologisk". Vi føler os bare så heldige og nyder at være en familie hver dag med alt hvad det indebærer.

Og ja det ER en hård psykisk proces at skulle videre i "systemet" og acceptere at ens grænser for hvad der er bare en lille smule naturligt og kvindeligt bliver overskredet.

Håber at min historie, kan fortælle dig at du ikke er alene om at føle på den måde, det er helt naturligt. Og at på trods at den meget hårde proces og behandling, er der chancer for at få sit store ønske opfyldt.

Hilsner fra Annette (Sommerfugl)

Sommerfugl
P.S. Vi hører også til Roskilde, men har valgt Hvidovre hospital - både til fertilitetsbehandling og fødsel. Det kan meget varmt anbefales!! De er helt fantastiske på fertilitetsklinikken.....

Nams78
Tusind tak for dit meget fine svar. Jeg blev rigtig glad for at læse det - og begyndte at tude ;0)
Uhh, det der overstimulering det er jeg vildt bange for - hvad var det for hormoner du fik der? Det er jo nemmere for os med PCO at blive overstimuleret ikke?
Jeg er ved at "rette" mig efter vores 4 mislykkedes forsøg, og har bestilt tid i det private, som vi først kunne få den 06.10.08.
Men tiden skal nok gå hurtigt, og så kan vi da i det mindste holde sommerferie uden nogle sprøjter og sure miner :-)
Ihh, håber altså det kommer til at gå for os. Vil sååååååå gerne have en baby........

KNUS Rose

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0