17. Oktober 2018 23:35:31
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26947081
6023 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Vi har ingen børn
hult
Hej Piger

Sidder og tænker meget på Jer, når jeg læser om alle de forsøg og behandlinger I går igennem i forsøg på at blive gravid - det skær mig hjertet når det endnu en gang ikke er lykkedes for jeg ved at det er hamrende hårdt for Jer. Hormoner, prøver, tests, ventetid og negative svar trods så megen håb og ønske.

Hold ud så længe I kan - kæmp for Jeres ønske. Ikke alle får ønsket opfyldt.

Jeg læste Christina82's indlæg
http://www.pcofor...read_id=72
hvor du fortæller at nu forsøger I ikke mere, at I har været igennem en masse. Dejligt at du nyder andres børn og graviditet, men også forståeligt at du ind imellem bliver ked af det. Men nogen gange går det ikke som vi ønsker os allermest og vi må indse at det ikke bliver ligesom drømmen ellers var.

Jeg selv har ingen børn og har altid, mærkeligt nok, haft en følelese inden i at jeg aldrig ville få. Husker som yngre når man havde været noget uforsigtig og ikke passet på med prævention, jeg havde aldrig den der "Orv, hvad nu hvis ..... hvad gør jeg så?" - husker veninderne der talte om "Har du fået mens efter du........ osv." og de fes ud og ind af toilettet for at tjekke om menses var kommet og vi blev så glade når den kom!

Jeg mødte min mand for snart 16år siden, jeg var 29 og han 35 - og når man så flyver rundt på den der lyserøde sky og er enormt fjollet og glad, så kommer hverdagen jo også på et tidspunkt hvor forelskelsen går over i kærlighed og man begynder at tale fremtid. Vi talte jo også om børn og jeg sagde at jeg ikke mente jeg kunne blive gravid fordi jeg allerede på det tidspunkt vidste at mit underliv var ødelagt. Min mand havde selv været igennem nogle operationer isine urinveje og de havde sagt at han kunne få svært ved at lave børn, så det kom sådan meget naturligt at vi ville være sammen og gifte os og det kun ville blive os 2.

Den eneste gang vi har taget en graviditetstest var nogle dage før min sidste underlivsoperation, hvor man ville fjerne alt derinde - jeg havde i et par år været vant til at have mens 3 uger hver måned (ja den omvendte verden!) og pludselig - blev den helt væk! Den overlæge der fulgte mig sagde at jeg kunne være blevet gravid, vi brugte jo aldrig noget, så jeg skulle teste. ALDRIG har jeg været så nervøs! Hvad nu hvis jeg var gravid, hvad gjorde vi så og hvad med operationen der skulle fjerne alle mine evindelig smerter og magtede vi at have et barn, når nu jeg altid havde det så skidt og og og ...... jeg glemmer det aldrig, vi stod dér i vores lille badeværelse og ingen af os turde kigge på testen for at se hvad den viste. Den var negativ.

Har mine øjeblikke hvor jeg tænker: Hvad nu hvis den havde været positiv og vi havde fået et barn - jeg har aldrig været ked af at det ikke blev, men forstår fuldt ud andre der så inderligt gerne vil være gravide og have børn, hvor der bare intet sker.

Vi er så heldige at have nogle vidunderlige 'børn' omkring os, vi er begge meget glade for børn. Min mand har 2 dejlige niecer, ja børn er de ikke mere, 25 og 29 og de er vores piger. Min dejlige veninde, jeg har kendt siden folkeskolen, har 2 skønne piger på 16 og 21 og de er også vores piger! Vi nyder dem og følger dem og jeg bliver så varm i hjertet når vi kommer og de knuser os vildt. Hvis en af dem en dag måske bliver gravide, ved jeg at jeg bliver sådan en " åhhh, hvor er det dejligt" og bobler af glæde over at en af "mine" piger venter sig (og helt sikkert drønner ud og køber alverdens ting til babyer!). Jeg føler en kærlighed til disse piger, jeg kan ikke forklare den, men jeg bliver glad og rørt og bekymret m.m., når der sker ting i deres liv.

Det jeg prøver at give udtryk for, er at selv om man ikke selv har børn, så kan man føle stor kærlighed og omsorg for børn der ikke er ens egne, hvis man må nå dertil at man ikke selv er i stand til at skabe liv. Jeg ved at det aldrig kan måle sig med den kærlighed for egne børn, men livet kan blive fyldt med glæde ved at elske børn i ens nærhed.

Nu er jeg jo en ½-gammel pige ift. mange af Jer og har haft mere tid til at indstille mig på et liv uden børn. Jeg har hørt kvinder sige at man ikke er rigtig kvinde når man ikke har fået børn eller hvis man får fjernet sit underliv - jeg er 100% rigtig kvinde uden børn og uden underliv, mit liv er fyldt med glæde og kærlighed til børn og livet alligevel! Og hvis man ikke har børn i sin nærhed, kan man hjælpe mange børn i denne verden ved at støtte forskellige ting, hvilket vi også har gjort.

Det var så alle mine tanker på en regnvåd lørdag formiddag - kæmp for de børn I så inderligt ønsker Jer, men føler I at I er ved at gå ned på det, på skuffelserne når det ikke lykkes, så husk at livet kan være noget så smukt alligevel, man kan føle megen glæde og kærlighed og være en dejlig rigtig kvinde alligevel.

Mine ønsker for Jer er alle de bedste, må I få det dejligeste liv med mange glæder.

Mange knus til Jer alle
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
sabina
Hej Hult
Sikke et godt og rørende indlæg..

Og Du har fuldstændigt ret. Jeg har kendt min nevø på 10 år og min niece på 6 år hele deres liv. Jeg var der på hospitalet lige efter de blev født og holdt dem. Det er en helt ubeskrivelig følelse at opleve det. Jeg ser dem rigtig meget i hverdagen og har også passet dem rigtig mange gange. Vi laver også meget når vi passer dem. Og de elsker selvfølgelig at være hos os. Den kærlighed vi har til de to dejlige børn er næsten lige så stor som havde de været vores egne, og det er super dejligt, at have børn om sig.

Jeg er lige modsat dig. Jeg har altid vist at jeg skulle have børn. jeg har også psykisk været klar til det siden jeg var 18 år. Men grundet uddannelse, valgte vi at vente til vi færdige med dem. Da jeg så for halvandet år siden var færdig, røg p-pillerne da også med det samme. Og ja, der er jo ikke sket noget endnu.
Vi holder også humøret højt. Vi er stadigvæk meget unge, og så langt i processen er vi jo heller ikke endnu. Men tanken strefer mig jo selvfølgelig engang imellem.
Vi har aftalt, at hvis det kommer dertil, så vil vi adoptere. Så uden børn kommer vi aldrig til leve....

RIGTIG MEGET HELD OG LYKKE TIL ALLE JER DERUDE. OM I PRØVER PÅ AT BLIVE GRAVIDE ELLER EJ, SÅ HAR HULT RET. LIVET KAN VÆRE SMUKT OG ER DET DET IKKE ALLEREDE SÅ SKAL DET NOK BLIVE DET FOR OS ALLESAMMEN EN DAG.

Rigtig god weekend

Sabina

Christina82
Hulk: så husk at livet kan være noget så smukt alligevel, man kan føle megen glæde og kærlighed og være en dejlig rigtig kvinde alligevel...

Hej Hulk, jeg er SÅ glad for du skriver det, jeg prøver at forklare folk dette, vi har været igennem 5 mislykkede IVF/ICSI forsøg, og har nu besluttet at det skal holde her, om vi har en anden holdning om fx 5 år, det må vi tage til den tid. Men vi er også indstillet på at få et lykkeligt liv - uden børn.

Mange siger til os, jamen hvorfor ikke adoptere, men det har vi ikke lyst til - det er der mange grund til. Men folk kigger ofte undrende på os, for nu har vi kæmpet så længe for at få et barn, så virker det nok lidt på nogen, som om vi bare giver op nu.
Men det føler vi slet ikke selv at vi gør, det er nu en gang sådan vi har lyst til det skal være.
Ønsker mere end noget andet at få børn, men ikke på bekostning af hvad som helst...

Kram Christina

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Ingen sult om morgenen Kost og motion 6 20-02-2014 22:59
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176