24. September 2021 16:16:58
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31565542
5690 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Et par kilo her og der...
Eli
Atter en dag med PCO og atter en kamp.

Hvorfor kan jeg bare ikke acceptere, at jeg ikke må spise som andre. Hvorfor kan jeg ikke acceptere den kostplan, som jeg bør følge resten af mit liv for ikke at tage på, men holde vægten nede, som jeg skal?
I 2 uger har jeg nu spist usundt fordi min krop har hungret efter det - og samtidig har jeg ikke kæmpet imod, for 'når de andre kan uden at tage på, så kan jeg vel også?'. Jeg tror, jeg har taget 2-3 kg på siden sidst, hvor jeg vejede 65 kg fordelt på 173 cm, og jeg ved, at jeg skal holde den på ca. 64, det ville være det idéelle. Samtidig har jeg 'pco kroppen', hvor alle mine ekstra kilo sidder direkte på maven.
Je er på metformin, som burde hjælpe med mæthedsfornemmelsen, men eftersom jeg har spist usundt i 2 uger nu, er det hele accelerende og jeg kan ikke rigtig stoppe med det forkerte..

Jeg er servitrice, så jeg går dagligt 5 timer, og det antager jeg også som motion - løber kun 1 gang om ugen og laver ryg/mave/armøvelser hver anden dag.

Hvad gør i for ikke at falde i? For at holde kostplanen og for at acceptere, at i ikke er 'som andre'?
Jeg har lovet Svend Lindenberg ikke at tage på mens jeg bor i Paris (som jeg gør i mit sabbatår), og nu hvor jeg synes jeg har mistet kontrollen føler jeg, at det her er det rette sted, hvor jeg kan høre lidt fra andre, der måske har det lidt som mig.

Knus
Redigeret af Eli d. 25-10-2008 00:44
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

melinka
Hej Eli.
Jeg kender alt for godt, et par dage med madsvinderi, som jeg kalder det, for det er jo næsten som en besættelse, for hvis jeg ikke sviner mig i pizza, cola ligth mv når jeg får disse dage, får jeg ikke ro i sjælen før det sker, men bagefter sidder jeg med en kæmpe omgang dårlig samvittighed...
sådan nogle dage har jeg også en gang imellen, heldigvis går der længe imellem disse perioder, får dem ikke så tit mere efter jeg startede på metformin.
Men lige nu bøvler jeg også med en frossen skulder og får noget binyrebarkhormon, som man får stor appetit af, så jeg har også lige taget på igen, så jo det er en kampAngryConfused men jeg trøster mig med at det ikke er pga. dovenskab, men at det skyldes pcoen, ville bare ønske at det snart ville blive en mere anderkendt sygdom, men så er det jo godt vi kan støtte hinanden her inde i dette forumHug
Kh. Mette

Eli
Hej Mette.
Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå, at du også kæmper pga. binyrebarkhormon - hvad hjælper det på?
Jeg er helt enig, det er så dejligt, at der findes sådan et forum Smile
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

melinka
Hej igen.
Binyrebarkhormonen skal hjælpe imod inflammation i skulderkapslen, pga. en frossenskulderWink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp mig... jeg vil tabe mig 40 kilo Overvægtig med PCO 1 14-02-2012 13:36
Har taget 7 kilo på... på kun 2mdr Overvægtig med PCO 3 17-01-2009 20:58
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.