25. September 2017 08:05:56
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23896648
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
MÆLK
Eli
Jeg har undret mig over, hvorfor der er mange der siger, at mælk er dårligt for pco-piger.
Er der nogle der kan forklare mig hvorfor? - der er kalk osv.

Knus
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Eli
tak for svaret Louise - det med mælkesukkeret giver meget god mening.
knus Hug
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

forglemmigej
Hvad så med syrnede produkter som yoghurt, fromage frais, A38 osv? Jeg tænker selvfølgelig på de fedtfattige uden tilsat sukker Smile
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

melinka
det fårstår jeg ikke for i lene hansons bog står der at der i alle mager mælke produkter er der et lavt GI og er det så ikke ok.
jeg selv spiser cheasy og drikker minimælk, og syndes det går fintWinkThumbsup

forglemmigej
Tak fordi du tog dig tid til at undersøge emnet. Det var en meget interessant artikel, du fandt. Jeg tror, jeg fortsætter med min soyamælk og nyder de syrnede produkter og ost med måde Smile
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

jc6700
Hverken mælk eller soya er godt ved PCOS.

Her er et uddrag fra en bog jeg forsøger at følge: The natural diet solution for PCOS and infertility af Nancy Dunne og Bill Slater.

Om soya skrives:

Soy is beneficial for some of the diseases for which PCOS women have an increases risk such as heart disease and certain cancers. However, soy can interfere with thyroid function. Low thyroid function can contribute to pregnancy problems as well as obesity.

The high cabonhydrate content of soy foods also interferes with essential effeort overweight PCOS women must make to reduce body weight by at least 7 % to 10%. Therefore, we do not recommend soy foods or include them in the menu plans featuren in this book.

In summary, soy is not recommended for women with symptomatic PCOS.

Ovenstående er kun opsummeringen på et afsnit omkring soya, men det korte af det lange er at soya rent faktisk kan påvirke skjoldbruskkirtlen, graviditet, og vægt.

Med hensyn til mælk så skrives der:

Reserarchers have found that even though milk and fermented milk products don't drastically raise blood sugar levels, they do cause signicant insulin secretion152. In fact, milk and fermented milk products stimulate as much insulin secretion as whole wheat does. And some cheese stimulate more insulin secretion than pasta or "all-bran" cereal, and almost as much as brown rice and popcorn.

Another study showed that adding milk to a low-glycemic meal increased as much as a high-glycemic meal153.

Igen står der meget mere, men dette var det væsentlige. Det øger altså ikke blodsukkeret væsentlig, men derimod udskillelsen af insulin.

Om det er noget i kan bruge til noget må i sel vurdere, men indtil videre holder jeg mig fra det.

Lisette
Uha, skræmmende at ost er værre end korn - selvom det er fuldkorn. Jeg har godt hørt det med soja, at selv sojasauce, som man ikke bruger i store mængder, ikke er godt. Mælk drikker jeg ikke selv, da jeg tydeligt kan mærke, det påvirker mig negativt, dog er det anderledes med A38 - og hvorfor mon? Hug
Redigeret af Lisette d. 07-02-2009 14:39
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Bellemus
hej
da jeg er lactoseintolerant gir det sig selv, men vil da gerne lige give et bud..
Arla laver en rigtig god mælk, der hedder laktosefri mælkedrik, som er rigtig mælk der har været igennem noget halløj hvor man har pillet laktosen ud... Den smager helt ligesom mælk...
Bruger det nu kun hvor vand ikke kan erstatte, for den koster 16 kr pr. liter Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Mælk og insulinniveau - er laktosefri mælkeprodukter mon bedre? Kan jeg godt spise...? 1 31-07-2012 00:57
Kokos mælk? Kan jeg godt spise...? 6 27-11-2010 11:48
Mælk eller ej? + agave sirup Kan jeg godt spise...? 13 16-09-2010 12:25
Mælk, smør, creme friace??? Prøver at blive gravid 1 03-08-2010 19:06
Hvidt mælk i brysterne Er blevet gravid 1 27-03-2010 12:24
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende