24. September 2021 17:29:58
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31566383
5690 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
I gang med behandling igen!
forglemmigej
Jeg har bare den bedste gynækolog! Jeg er lige kommet hjem fra en aftale hos ham, og det var en rigtig god oplevelse. Han var helt enig med mig i, hvad vi nu skal gøre efter min mislykkede graviditet for en måneds tid siden, og jeg var faktisk lidt overrasket, for jeg troede, at jeg skulle have gang i mine overtalelsesevner, men det blev ikke nødvendigt.

Han havde givet mig en henvisning til IVF, da mit 3. inseminationsforsøg resulterede i hvad lægerne først troede var en graviditet udenfor livmoderen. Det viste sig heldigvis ikke at være tilfældet, og efter en udskrabning for 4 uger siden, ser det hele nu fint ud igen (flotte PCO-æggestokke på scanningen Angry). Han syntes, det var en fornuftig beslutning i stedet at fortsætte med op til 3 IUI behandlinger, når det nu havde vist sig, at jeg faktisk kan blive gravid den vej. Jeg reagerer godt på Pergotime og Puregon og producerer hver gang nogle fine æg. Så jeg ånder lettet op og håber, at IVF ikke bliver nødvendigt for mig. Det er jo en stor omgang og et meget større indgreb end IUI.

Jeg er blevet meget klogere på, hvad PCO er, efter jeg fandt dette forum. Jeg har fået læst nogle bøger og lagt min kost om med et godt resultat. Min acne er f.eks. blevet meget bedre. Jeg er dog meget optaget af mad og er tit sulten, selvom jeg spiser ofte og forsøger at spise de rigtige ting. Jeg tænker på mad eller er i gang med at spise ca. 80% af tiden! Det fortalte jeg ham om i dag og også om de mange tilfælde af diabetes i min familie. Jeg har altid selv døjet med blodsukkeret og besvimede eller blev utilpas ofte som teenager, hvis jeg sprang et måltid over. Jeg fiskede selvfølgelig efter at komme i behandling med Metformin, men jeg troede ærlig talt ikke, at jeg kunne få ham overtalt, da jeg jo er normalvægtig og ikke døjer med så mange PCO symptomer. Han foreslog selv at starte med Metformin! Så jeg tager min første pille i aften og håber, at det kan hjælpe mig med min sultfornemmelse og gøre det nemmere for mig at undgå store udsving i blodsukkeret. Han sagde også, at det kan mindske risikoen for tidlig abort.

Så alt i alt er jeg ganske fortrøstningsfuld og positiv. Selvom der er risiko for, at juleferien udskyder behandlingen til næste år, afhængig af hvornår jeg får min mens, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Læger skal også holde fri, og min gyn har i hvert fald fortjent det. Hvor herligt med læger, der rent faktisk lytter til deres patienter og ikke taler ned til én Smile

Tak fordi du læste med Hug
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

pls
Hej hej...

Jamen det lyder da bare super dejligt.... Jeg vi ønske dig held og lykke i hvert fald...

Hvor har du gyn???

M.V.H PLS
ER GRAVID - TERMIN D. 21-09-09

Lykken gør dig Sød,
Udfordringer gør dig Stærk,
Sorger gør dig Human,
At mislykkes gør dig ydmyg,
Fremgang gør, at du stråler.

´Bare VENNER får dig til at holde ud!!!

forglemmigej
Jeg går hos John Dræby i Skt. Anne lægehus i Odense.
Hvor bor du henne på Nordfyn? Jeg arbejder i Søndersø Smile
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

pls
Hej igen...

Hvor arbejder du???

Fordi jeg bor faktisk i søndersø Grin

Lykken gør dig Sød,
Sorger gør dig Human,

forglemmigej
Sjovt. Jeg underviser i musikskolen.
Hvis du har lyst til at mødes og drikke en kop te en dag, kan vi jo snakke om det i en pb Smile
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

pls
Aj hvor sjovt.... Ja det kunne vi da sagtens finde ud af en dag...

Mange hilsner, og god weekend

Pls

Lykken gør dig Sød,
Sorger gør dig Human,

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Soprano xl laser behandling Alternativ behandling 1 19-04-2014 00:28
Påsken – igen en højtid, fyldt med sukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 08-04-2014 20:25
fertilitets behandling Prøver at blive gravid 3 05-02-2014 13:44
Gravid på behandling uden pco venligt mad Prøver at blive gravid 1 26-11-2013 15:25
Til jer der er i behandling.. håber på resultater:) Prøver at blive gravid 2 19-11-2013 21:51
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke