16. Juli 2020 18:27:56
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere





Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29832941
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mad før og efter træning?
Hanne123
Hej piger

Jeg er ved at have trænet mig op til, at kunne klare 1½ times forholdsvis hård træning (blanding af cardio og styrke).
Jeg træner om formiddagen 2 gange om ugen, og om aftenen 1 gang om ugen.
Inden formiddags træningen spiser jeg min sædvanlige morgenmad: 0,5% youghurt naturel med hørfrø og nødder + kaffe med lidt mælk. Jeg drikker ekstra meget vand til, de dage jeg skal træne.

Jeg drikker vand under træningen, men så kommer problemet efter træning. Jeg er ofte meget sulten bagefter, men ved ikke helt hvad jeg har bedst af at spise?

Mit bud er noget med en banan og lidt mandler eller noget magert kød, men hvad spiser jeg for at undgå at være sulten i timerne efter - og samtidig tilgodese min PCO diæt?

Hilsen fra Hanne
 
http://www.GreveAlternativ.dk
melinka
hey de dage hvor jeg også er kommet hjem efter tæning er jeg også mega sulten, og så sipser jeg et stykke grovknækbrød med mager ost, samt en banan og så drikker jeg et par store glas vand..det fungere fint for migThumbsup
 
icegirl
hejsa
her er lidt du kan læse om
når vi træner nedbryder vi muskelfibrene i musklerne. Har vi trænet på den rigtige måde, vil musklerne svare igen ved at gendanne muskelfibrene og gøre dem stærke og større end før. Det er præcist det vi ønsker og vi kan hjælpe kroppen godt på vej, ved at indtage det rigtige efter træning. Når vi er færdige med at træning opstår det vi kalder “Window of opportunity“. Et tidsrum hvor kroppen er ekstra modtagelig overfor næringstoffer. I det tidsrum er det super vigtigt at vi fylder kroppen med det den har brug for. Vi skal have opfyldt glycogen-depoterne igen, hvilket vi gør med hurtigt og langsomtoptageligt kulhydrat(carbs) og så skal vi ha’ indtaget hurtigtoptageligt protein, som kroppen skal bruge for at opbygge musklerne igen.I timerne efter træning har du en øget forbrænding, kroppen genopbygger automatisk sig selv så den kan klare din næste træning og lidt til - så hjælp dig selv ved at spise gode madvarer.
så hvis du træner om formiddagen så prøv at gøre det lige før middag og spise din middags mad bagefter for der forbrænder du mere
håbet det hjalp lidt
 
Sinnanna
Tak for indslaget Icegirl - ved du hvor langt dette window of opportunity er-
er det ok først at spise en time efter træning f.eks. og kan man så træne hver dag, eller skal man holde en dags pause mellem træning, så musklerne kan genopbygge sig. Vi med PCO får jo ofte fortalt, at vi skal træne min. 30-60 min pr. dag, men så får kroppen jo aldrig pause?
Barn efter IVF på Rigshospitalet
 
icegirl
Winkhej sinnannna
den window er størst en time efter vi træner ca 2 timer bagefter er forbrændingen af maden lidt mindre
jeg træner hver dag men forskælligt
jeg træner hård den ene dag og brænder masser af kalorier den anden styrketræner jeg
så er det forskellige dele og muskler i kroppen man træner så får det andet pause hver anden dag
min kæreste er træner og har selv trænet i mange år så det er de råd jeg får af ham
håber du kan bruge det til noget
de 30-60 min det indeholder også op og ned af trapper , cykel på arbjede støv suge og rask rengøring
jeg har lært at gøre min lejlighed ren og jeg mener ren for jeg er rengørings fanatiker og en lejlighed kan sagten blive ren på 40 min (130m2) hehe total svede tur men efektiv jeg brænder ca 450 kal på en rengørings tur og cyklen ned i butikken , ned i træningscenter og hente børn plus allt det jeg træner i motion center
men jeg taber mig ik så meget lige pr hundred gr pr uge måske 500-1 kg hvis jeg er heldig
Angry
 
Sinnanna
Hej Icegirl
Mange tak for svaret! Fedt og inspirerende. Dog synes jeg det kan være hårdt at træne vægte dagen efter hård cardio på f.eks. crosstrainer eller svømning, hvor man også bruger arme og ryg etc. Men man må vel prøve sig frem, og lidt muskelsmerter skal der vel til...
Jeg synes også det går meget langsommere med vægttabet nu, end det gjorde for et par år siden, hvor jeg mere eller mindre kunne stille mit ur efter vægten - altså jeg tabte konsekvent 1 kg om ugen i snit, hvis jeg holdt 1200 kcal om dagen. nu er det kun ca. 700 g, selv hvis jeg giver den gas. Så jeg tror også alderen har noget at skulle have sagt i forhold til forbranding, med mindre man er i topform..
Ps: kan du ikke komme og gøre rent hos mig;-)
God påske!
Barn efter IVF på Rigshospitalet
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime) Hårvækst og hårtab 5 27-05-2014 15:46
Ang. Kinaradiser og GI efter tilberedning PCO Brevkasse 3 12-03-2014 14:47
Træning/Kost PCO Brevkasse 3 24-02-2014 22:39
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
PCO-mad og træning PCO Brevkasse 6 24-11-2013 17:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke
PCO Forum på Facebook
Kort og godt - PCO kosten
Artikel om PCO
Din gæst har PCO

PCOS awareness ribbon