21. September 2019 20:26:04
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28605265
5943 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Opskrifter
Cille30
Hej jc6700.
Tak..
Hvorfor må du hverken få kornprodukter, kartofler, ris eller mælkeprodukter??

Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

jc6700
Der er stivelse i de førstenævnte produkter, og det skal ungås ved PCOS og mælk det stimulere produktionen af insulin, hvilket ligeledes skal undgås. Derfor forsøger jeg at undgå det så meget som muligt ved at spise frugt, bær, nødder, grønt og kød. Ja som vores forfædre gjorde faktisk

Cille30
Okay, ja så må jeg selv ingen gang få det når jeg selv har pco. Men min læge ved ikke så meget om pco så jeg for ikke så meget afvide.
Men jeg har prøvet alt og så begyndte jeg med mine mor´s opskrifter og indtil videre virker de da på migSmile
Men jeg synes godt at læger burde vide mere om pco end de gør..
Jeg har kun fået metforminpiller & p-piller.. Og når man læser herinde ser man at mange andre for noget slags medicin hvis de ikke kan tåle metforminpiller men det har jeg ikke, da jeg ikke kan tåle dem. Det synes jeg er mærkelig.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det, nogen forslag??
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

annatut
Vil lige rose den mexicanske lasange den er et hit her hjemme efter vi har prøvet den, glæder mig tiul at prøve de andre opskrifter.
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

mamma
Hvor er det bare nogle dejlige opskrifter. Er nødt til at prøve dem. Tillykke med dit flott vægttab Smile Men hvad spiser du f.eks til morgenmad ? og resten af dagen ?
Knus Jona

Cille30
Hej annatut. Det lyder da godt at du kan li den mexicanske lasange, det kan jeg også godt. Ja prøv endelig de andre opskrifter som jeg har skrevet ind, for de er også gode.
Godt at det er et hit Grin

Cille30
Hej Mamma tak for det. Indtil videre går mit vægttab godt. Smile
Jeg har også noget at se frem til nu.
Ja prøv dem endelig.
Jamen jeg spiser efter fertilititetsklinkken kostplan, så om morgen spiser jeg enten et styk rugbræd med et pålæg eller mager ost plus et glas mælk til, eller havregryn med en skefyld rosiner og mælk på. Formiddag spiser jeg et stk frugt, eftermiddag, enten rugbrød med pålæg på, eller knækbrød eller grovbolle og så lidt grønsager til som råkost salat eller bare gulerødder et eller andet slags grønsag. Middag spiser jeg nogle af de retter som jeg har skrevet her. Sen aften spiser jeg så enten en grovbolle eller knækbrød. Jeg er mæt hele dagen, hvis jeg springer noget over med en ½ time brokker min mave sig, så jeg har vænnet mig til min kostplan. Men jeg må også drikke vand, dansk vand, cola light, the, kaffe og sukkerfri saftevand. Det står også på min kosplan fra fertilititetsklinkken. Jeg spiser også masser af grønsager til aftensmad. Håber du kunne bruge noget af det? Grin

Cille30
Hej BKL.. Ja både min mor, moster, kusine og jeg bruger de opskrifter, og vi taber os af dem. Det jeg spiser hver dag er anbefalet af fertilitetsklinkken som jeg går op. Og det virker. Så jeg har ikke noget at klage over.

Men der er jo også forskel på os pco piger hvad vi må spise, og hvad vi kan tåle. Jeg har prøvet alt før hvor jeg ikke har tabt mig ved at undlade alt det som jeg spiser nu. Men efter at det er anbefalet af den kostplan jeg har fået, Er jeg meget positiv. Jeg har fundet en løsning, og det er jeg super glad for Grin

Henner
Jeg er bare lidt nysgerrig Cille 25. Den kostplan du har fået lavet, er det "bare" for at tabe dig eller er den lavet med henblik på du har PCO?? Det er jo selvfølgelig rigtig dejligt du taber dig, men jeg må tilslutte mig de andres mening, den er desværre ikke særlig PCO venligConfused
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Cille30
Jamen jeg kan ligesom ikke gøre andet end at gå ud fra at de er lavet det efter mit pco, når de ved at jeg har det. Ja denne her kostplan går ud på at jeg skal tabe mig, så jeg kan få et barn sammen med min kæreste og derefter skal jeg op på 1500 Kcal om dagen, denne jeg er på er på 1200 Kcal om dagen.

Jeg må sgu ærlig indrømme, at det føles som om man bliver slået lige i hovedet, fordi i kommer med sådan nogle bemærkninger, det er sgu noget ked af.. Jeg kan jo ligesom kun skrive de ting som står på min kostplan hvis der andre som spørger mig om hvad jeg spiser til morgenmad osv. De opskrifter jeg har fået af min mor, er på hensigt på at tabe sig plus min mor har lavet dem efter at jeg har pco og så kan jeg ligesom ikke gøre andet.

Jeg regner med at den kostplan fra fertilititetsklinkken er pga af at jeg skal tabe mig plus mit pco. For det sætter jeg meget pris på.
Efter jeg er begyndt at spise efter det, har jeg fået det så meget bedre, og det er jeg KUN glad for Grin

Henner
Det var bestemt ikke fordi du skulle blive ked af det, det undskylder jeg mange gange. Jeg spurgte ind til din kostplan fordi det meste af det der er i dine opskrifter og din kostplan ikke er PCO venligt, kartofler, varme gulerødder, rodfrugter, havregryn, mælk, rosiner, hvedemel osv. Så hvis jeg havde fået lagt den plan hos en kostvejleder med henblik på jeg havde PCO havde jeg krævet mine penge tilbage!! Har du læst den bog der hedder : Spis dig gravid? Ellers vil jeg gerne forrære dig min, jeg bruger den alligevel ikke mere efter jeg har købt : vores bedste Gi opskrifter. Men der står en masse gode ting i. Du kan sende mig din adr på privat besked så skal jeg skynde mig på posthuset og sende bogen og det skal ikke koste dig nogetWink
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Cille30
Det gør ikke noget, men jeg spiser ikke kun det som jeg har skrevet her, spiser også andre ting. De opskrifter jeg har lagt herind bruger jeg ikke særlig tit, jeg laver også andet. Lever ikke kun det efter det. Nej jeg har ikke læst bogen spis dig gravid. Men jeg gør kun det som jeg har fået afvide af fertilititetsklinkken, og så må jeg holde mig efter det, for det hjælper. Når jeg skal derop igen skal jeg lige forhøre mig om det er pco venlige kost, for det fik jeg afvide at det var, jeg fik også afvide at jeg godt måtte spise kogt gulerødder, og det måtte jeg. Så det giver jo ingen mening at jeg først for noget afvide af dem, og så af dig.

Cille30
Jeg må også kun spise 2 mellemstore kartofler og 2 gange cl pasta og ris.

Cille30
Altså jeg kan kun vælge imellem de 3 ting. Ikke det hele på engang.. Synes nemlig at det lød forkert Grin

Cille30
Hej Bkl. Jo tak. Men jeg har det fået det super bedre efter jeg er begyndt på det. Også med at jeg taber mig, da jeg gerne vil have et barn sammen med min forlovet.

Jeg ved godt at der er rigtig mange forskelllige slags kost, men de andre kost jeg har været på, har ikke hjulpet mig overhovedet, så derfor er jeg meget positiv og glad for det her som jeg for nu. Selvfølgelig kigger jeg hvor mange Kcal/kulhydrater/fedt osv hvor meget der er i, jeg tager ikke bare hvad som helst, jeg kigger på alle vores varer inden i kommer i vognen/kurven. Jeg skal heller ikke have for meget af det Grin

Jeg ved godt at er her for at hjælpe og støtte osv, men alligevel blev jeg godt overrasket over at få sådan nogle svar. Hehe. Da jeg kun vil det bedste for min egen skyld og evt hjælpe andre. Jeg for ikke kun brød. Det kan jeg ikke leve. Jeg er overhovedet ikke sur eller noget over de indlæg i har skrevet, men blev lidt mut da der kom sådan nogle kommentar, men det er helt okay Grin

Knus Cille Smile

Frk_Fie
Opskrifterne lyder rigtig lækre, men umiddelbart ikke noget for PCO'ere, da vi ikke må spise tilberedte/varmebehandlede gulerødder, hvedemel, rodfrugter, kartofler, brød, ris, pasta, lasagneplader osv. osv.. Jeg ved ikke helt med monaysaucen - den indeholder noget stivelse som ikke er godt for os med PCO, men omvendt er der en del fedt i, så ved ikke helt.. Men STORT tillykke med at du har tabt dig så meget på så kort tid! Det er dejligt for dig at du har fundet noget der virker for dig! Vi reagerer jo alle forskelligt på de forskellige ingredienser :-) Men opskrifterne her kan da klart bruges som inspiration til PCO-venlig kost, og tak for det :-) Jeg selv følger Bjarne Stigsby's KISS-kost og er ret glad for det. Men det er en stor omvæltning og det er jo resten af livet man skal spise sådan, så der er tid nok at øve sig i :-)
Fik konstateret metabolisk syndrom og PCOS ifb. med fertilitetsbehandling for 3 år siden. Mor til Lea Annabell på 2 år og 7 mdr.

Cille30
Hej.. det er langtid siden jeg har skrevet inde på denne her indlæg. Men jeg har fået afvide at vi pco piger gerne må spise 2 kartofler, eller 2 dl ris eller pasta til aftensmad, det skal selvfølgelig kun være 1 af delene og har også fået afvide at jeg godt må spise kogte gulerødder, nogle stykker. jeg tror at det er forskelligt hvad vi pco piger for afvide af fertilitetsklinkken og ved diadister. jeg ved bare at jeg har fået det meget bedre efter jeg er begyndt på det, det skal så lige siges at jeg ikke kun følger mine opskrifter fra min mor af, har også fået af fertilitetsklinkken og fra diadisten, så bruger dem alle 3 og det hjælper fint på mig.. lige pt står min vægt stille, men det siger fitness træneren at det er normalt når man omdanner sit fedt til muskler og at det selvfølgelig godt kan være træls. men da jeg var nede ved for 12 dage siden var jeg begýndt at tabe mig igen, 1,8 kg havde jeg tabt Grin så er da glad og så ved at jeg at de er opskrifter jeg har lagt ind herinde virker og de 2 andre steder jeg har fra Smile

Nuggi
Jeg må tilslutte mig Cille25 - jeg har også fået at vide at jeg må spise pasta, kartofler og ris i meget begrænset mængde og også kogte gulerødder - jeg tror det kommer an på hvordan ens PCO er - jeg er ikke overvægtig, mine blodprøver er fine og jeg har ingen øget hårvækst.

Jeg vil dog sige at jeg selv har valgt ikke at spise disse ting, da det indtil videre er nemmere for mig at sige enten/eller og så kan jeg senere tilføje kartofler, ris og pasta og se hvordan jeg reagerer på det.

Happel
En af de få gange i mit liv jeg har tabt mig uden at sulte var også med en plan lagt af en diætist. I denne plan var mængderne af kartofler, pasta, ris mv. ganske som dem cille25 nævner. Dvs. to små kartofler eller 30 gram pasta/ris til aftensmad.
100% pcokost er det sikkert ikke. Men hvis det virker på vægttab og målet er vægttab, så er det vel fint?
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Bellemus
tror ikke det er det der er problemet, jeg ved at hvis jeg spiser en lille kartoffel så ender jeg som kartoffelnarkoman ved bordet, og mit hoved kan ikke fungere normalt før der ikke er flere kartofler, også selvom jeg godt ved det er dumt og ved jeg kun må spise 2, så ender min hjerne med at bruge tiden på at retfærdiggøre hvorfor jeg måske godt liiiiiige kan nappe en til..... Resten af dagen er ødelagt enten fordi jeg tænker på de dejlige kartofler jeg ikke fik lov til at spise og det skal omverdenen så bøde for eller fordi jeg har mega dårlig samvittighed over at have spist 15 kartofler Smile
så rigtige "sukker-junkier" skal vist bare holde snitterne væk, lidt vil have mere Smile
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
vedr. Opskrifter PCO Brevkasse 7 08-02-2013 17:34
Opskrifter :0) Kost og motion 3 15-05-2011 20:21
Julekonfekt opskrifter? Kan jeg godt spise...? 9 25-10-2010 17:00
Link til opskrifter Opskrifter 1 16-09-2010 17:21
Frk. Skrumps opskrifter... Kost og motion 11 09-09-2010 08:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?