07. December 2021 10:26:50
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32553623
5791 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Måske et dumt spørgsmål....men
Tvillingemor
Kan man egentlig få opereret sin PCO væk??

Der var min veninde der spurgte i går aftes, og ved det faktisk ikke selv, da jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig ret meget ind i alt om PCO/PCOS, så kunne ikke rigtig svare hende på detBlushBlush

Nå men ved ikke om det er et dumt spørgsmålGrin

Hug

melinka
Hejsa. hvis du har cyster i forbindelse med pco-s kan disse jo opereres væk.
Men selve sygdommen kan man ikke som sådan fjerne, men den kan holdes nede med kost, motion og medicin.Hug

Tvillingemor
Okay....så man kan ikke bare få fjernet sinne æggestokke og vupti sygdommen er væk?.....grinerPfftGrinWinkSmileHug

jensen4
thi hi sødt.

Men vil det sige mig som har alle de æggeblære der ikke vil "springe" så jeg får min mens. de kan blive opereret???

fået konstateret PCO for lidt over 2 år siden, og har her sidst i April fået min første mens. i 3 år. er i homon behandling og skal ha en kontrast undersøgelse af min livmoder for at se om der er fri pasage 30.april. Smile

jc6700
Jeg sad faktisk også og tænkte over det her den anden dag da jeg så en slimhinde blive fjernet i hospitalet. For hvis det forsvinger med æggestokkene, så vil jeg gerne ofre dem når jeg havde fået et barn eller 2 hvis jeg er super heldig.

hult
Man fjerner ikke æggestokkene med mindre det er højst nødvendigt og så er det pga. sygdom, cancer eller andet, men ikke pga. PCO alene.

Og I skal heller ikke ønske Jer det - æggestokkene har stor betydning i kroppen og styrer og regulerer en masse ting. Vi POC'ers æggestokke kan dog ikke altid "lige finde ud af" at fungere som de burde mht. æggene, men de har stadig en virkning.

Hvis æggestokkene fjernes kommer man i overgangsalderen hurtigt og det er ikke noget man skal stile efter. Min mor fik fjernet sine æggestokke da hun var i midten af 60'erne og selv dér kom hendes overgangsalder-symptomer igen!

Jeg selv fik fjernet hele underlivet, livmoder, æggestokke og -ledere over 3 operationer, den sidste som 34-årig, det har været hårdt at komme i voldsom overgangsalder fra den ene dag til den anden og er det stadig her mere 10 år efter! Og min PCO lever stadig i "bedste" velgående!
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
jc6700
Hej Hult

Mange tak for dit svar. rart nok lige at få det på det rene at det ikke virker. Nogle gange bliver man sgu bare desperat for at slippe af med de åndsvage symptomer

Tvillingemor
jc6700 skrev:
Hej Hult

Mange tak for dit svar. rart nok lige at få det på det rene at det ikke virker. Nogle gange bliver man sgu bare desperat for at slippe af med de åndsvage symptomer

Lige mine ord HADER MIN L.... PCO!!!!!!!AngryWinkHug

Lisette
Nå da, Hult! Man skulle jo tro, PCO'en blev bedre el. forsvandt hvis man fjernede æggestokkene - men det beviser altså, hvor kompleks en sygdom, PCO er...
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

hult
Det skal så siges at det dog hjalp mig i en periode, fik mere PCO ro efter den sidste operation, men så kom alle symptomerne desværre snigende igen Sad
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
spørgsmål ud fra ny artikel Kort og godt - PCO kosten PCO Brevkasse 3 04-11-2014 18:18
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Sæt igang! Spørgsmål til abstinenser, positiv effekt og desserter :) Kost og motion 7 02-01-2014 08:54
Et lille spørgsmål Prøver at blive gravid 3 22-08-2013 12:46
Enkelte spørgsmål.. Diverse - PCO 1 07-03-2013 15:59
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0