14. December 2018 14:47:54
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27362564
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Anbefal fiskeoliekapsler
Mumitrolden
Kan nogen herinde anbefale nogle gode (ikke kæmpe store) fiskeoliekapsler? jeg spiser slet ingen former for fisk.

www.hellenielsen.dk
Cherrylady
Jeg har god erfaring med det mærke der hedder "eskimo" - men lige nu tager jeg bare "livet olie", der er hørfrøolie + kæmpenatlysolie. Det er også omega 3. Jeg kommer det over nedkølet/kold mad eller bare ind gabet med en ske. Wink Du køber Livet olie i helsekostbutikker og det skal stå på køl. somme tider bruger jeg også bare en hørfrøolie af et andet mærke.

Jeg brugte først de billigste fiskeoliekapsler fra bilka og andre steder, men syntes de gav opstød. Jeg læste meget om olier og flere anbefalede eksimo så dem tænkte jeg jeg ville prøve. jeg mærkede en forbedring da jeg gik over til eksimo i forhold til de billige, men gør som sagt nu lidt foskelligt alt efter hvad der er på tilbudWink.
Redigeret af Cherrylady d. 27-03-2009 09:10

annatut
Jeg tager nogle der er små og bare hedder fiskeolie omega n-3 med 120 kapsler, de er købt i Bilka.Smile
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

Akela
Bliver lige nød til at spørge (måske et dumt spørgsmål men her kommer det alligevel...) Hvorfor spiser i fiskeolie ? syntes jeg har læst andre steder at det ikke er godt at spise, jeg er næsten som mumitrolden der ikke spiser fisk, jeg kann lige klare lidt tun i vand eller markrell i tomat men så er det stort set også sagt, så hvis det gavner mig at spise fiskeolie er jeg da klar... Men er der så noget andet jeg skal skrue ned for ? Cherry lady siger du kan mærke en ændring ved at skifte mærke hvilken ændring er det ?
Uha det blev vist mere en et spørgsmål men håber i kan svare ;-)

Dorte H
I spis dig gravid anbefaler de dagligt indtag af fiskeolie. Jeg har pt udlånt min egen bog så jeg kan ikke tjekke det, men der er en liste over de mærker som passer bedst.

Happel
Akela...fiskeolie indeholder omega 3 fedtsyrer. Denne form for fedt findes stortset kun i fisk, og det kan være svært at få nok af det, hvis man ikke spiser meget fisk.
Vi bruger omega 3 til at opbygge bl.a. cellemembraner i kroppen, så hvis man mangler dem kan hastigheden af cellernes fornyelse blive nedsat. Derudover har forsøg vist at fiskeolie hjælper på væskeophobninger i kroppen samt på led og brusk.

Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Mille28
jeg spiser Triomega, de er små og er i sådan en stålbøtte, dem har jeg fået anbefalet af min diætist, 2 stk om dagen. De er også med på listen over de gode i Spis dig gravidSmile

Mille28
greenomega er også gode og små, de indeholder også grøn the og kakao og de smager dejligt af kakao Smile

Hanne123
Mille28 skrev:
jeg spiser Triomega, de er små og er i sådan en stålbøtte, dem har jeg fået anbefalet af min diætist, 2 stk om dagen. De er også med på listen over de gode i Spis dig gravidSmile

Hvor køber du dem?

http://www.GreveAlternativ.dk
Sisk
Er der en der har "Spis dig gravid", som evt. kunne skrive listen over godkendte fiskeoliekapsler der står i bogen?

Tinam
Hej,

På side 54 står der følgende produkter nævnt:

GraviOmega, Triomega, Future, Eye Q, Eskimo-3, Pkasol, EPA-GLA, Tobis.

Der står også, at ovennævnte produkter er eksempler, og at der findes andre udemærkede produkter.

Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Nuggi
Jeg tror mine hedder lekaform....de vandt i test i TÆNK og de er billigeSmile

Tinam
Og jeg glemte at skrive, at jeg får dem fra Matas, og det har CFC også sagt er helt fint. Smile
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Sisk
Tak for svarene. Det er lidt en jungle, når man står og ser på hylden med alle fiskeolie-bøtterneConfused

Sisk
Tinam: Mener du tilfældigvis Futura i stedet for Future? Futura er nemlig på tilbud i Føtex i denne ugeSmile

JustMe
Tinam skrev:
Hej,

På side 54 står der følgende produkter nævnt:

GraviOmega, Triomega, Future, Eye Q, Eskimo-3, Pkasol, EPA-GLA, Tobis.

Der står også, at ovennævnte produkter er eksempler, og at der findes andre udemærkede produkter.

Men står der ikke også at nogle af dem ikke virker/er egnede? Eller er det mig, der husker forkert....
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

JustMe
Mumitrolden skrev:
Kan nogen herinde anbefale nogle gode (ikke kæmpe store) fiskeoliekapsler? jeg spiser slet ingen former for fisk.

Futura og Pikasol er i hvert fald hestepille-størrelse, så dem skal nok holde dig fra. Det er vist derfor man kan nøjes med 1 om dagen af dem Grin
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Signe
Jeg kan anbefale Eskimo-3.
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

Tinam
Sisk skrev:
Tinam: Mener du tilfældigvis Futura i stedet for Future? Futura er nemlig på tilbud i Føtex i denne ugeSmile

Ja, det var en skrivefejl. Så køb du bare dem Smile

Tinam
JustMe- Der står bare, at det er uklart, hvor meget fiskeolie Eye Q indeholder, og det samme gælder for GraviOmega. Var det mon det du tænkte på?

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Anbefal en god praktiserende læge i Århus:o) Læge - Gynækolog 5 25-01-2011 07:06
Fiskeoliekapsler Kosttilskud m.m. 6 12-01-2011 22:26
Anbefal et proteinpulver Kost og motion 8 09-03-2009 08:31
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0